אשדוד: טענות על חישוב שגוי בחלוקת המנדטים – ש"ס מקבלת 5

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on אשדוד: טענות על חישוב שגוי בחלוקת המנדטים – ש"ס מקבלת 5

    על פי חישוב שנערך באשדוד על חלוקת המנדטים למועצה מגלה: 'ש"ס' אמורה לרדת ל5 מנדטים ואילו 'אשדוד בתנופה' של לסרי צריכה לעלות ל-3 מנדטים, כך מגלה עורך אשדוד נט, אבי בן שמחון | מ"מ ראש העיר גבי כנפו: "מאשר את הממצאים ומחכים להחלטת היועץ המשפטי שלמשרד הפנים"

    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    טעות בחישוב. לאחר חגיגות הגדולות של שס באשדוד על ההישג של 6 מנדטים למועצת העיר אשדוד. כנראה כי השמחה הייתה מוקדמת. על פי טענות של עורך אשדוד נט, אייל שמחון, מסתבר כי חישוב מדוייק שהוא ערך לאור כלל פתקי ההצבעה, שס אמורה לקבל 5 מנדטי ואשדוד בתנופה של ראש העיר לסרי צריכה לקבל 3 מנדטים במקום 2, כך מפרסם אשדוד נט.

    במשך שעות שקד אייל בן שמחון וערך כל חישוב מתמטי אפשרי כדי להיות בטוח שאכן ישנה טעות בתוכנה של משרד הפנים אשר נותנת שרות לכל הרשויות בישראל ורק כשהיה בטוח בחישובים הודיע לסמנכ"לית העירייה, דינה בר אולפן, שנרעשה מההודעה, גייסה צוות שלם שבדק את הממצאים.

    בעיריית אשדוד לא ממהרים להסיק מסקנות, ולכן הם פנו לקבל חוות דעת מקצועית בעניין וחוות דעת משפטית, במקרה שהחישוב החדש יתברר כצודק.

    הטעות שקרתה לכאורה, אינה במספר הקולות, אלה בחישוב חלוקת המנדטים לאור הסכמי העודפים בין המפלגות. אם הטעות תתברר כנכונה, צפויים בארץ כלל המפלגות לפתוח את הסכמי העודפים מחדש ולבדוק האם נכונה וצודקת חלוקת המנדטים בכל הארץ?

    מהמשרדים שאחראים על תוכנת הבחירות בכל הארץ מנסים להסביר: החישוב נערך על פי חישובים של חוק בדר-עופר – חוק הבחירות לכנסת (תיקון מס' 4) תשל"ג-1973 וכך הם חישבו במשך שנים. מהו החוק? חוק מורכב זה נעשה כדי לסייע למפלגות הגדולות ומתבסס על שיטת חישוב מתמטית (שמעוותת את החישובים לטובת המפלגות הגדולות). אולם יש לציין כי חוק זה אינו חל על הרשויות המקומיות ולכן אין להכניסו לתוכנת הבחירות של הרשויות המקומיות.

    תגובת גבי כנפו, ממ"ק ראש העיר: לאחר שקיבלתי את הנתונים מאייל בן שמחון, ערכתי בדיקה מעמיקה ואף בקשתי ייעוץ משפטי מגורם בכיר המתמחה בתחום – המסקנה של גורמי המקצוע היא שאכן "אשדוד בתנופה" אמורה לקבל את המנדט השלישי. לשם זהירות עלי לומר שיש להמתין להחלטה של היועץ המשפטי של משרד הפנים.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הטעות היא של אייל בן שמחון, הבעלים/עורך של אשדוד נט.

      הוא לא מכיר את צורת החישוב שנקבע בביה"מ ב 3 עתירות שונות.
      על פי קביעת בית המשפט מחשבים מודד למנדט חדש ל 2 מפלגות שיש ביניהם הסכם עודפים.
      ולכן שס עם 18826
      ביחד עם חי 8475
      = 27301
      לחלק ל8 מנדטים=3412
      לכן לשס 5 מנדטים + עודף של 1766.
      ולחי 2 מנדטים + עודף של 1651.
      העודף של שס גדול יותר ולכן היא מקבלת מנדט שישי ולא חי.

    2. 1

      זה לא פעם ראשונה, שחכמים בעיני עצמם טועים בזה, ולכן זה גם הגיע לפחות 3 פעמים לבית המשפט.

      יש מודד למנדט כללי, על פי אותו מודד קובעים שלשני המפלגות יחד מגיע 8 נציגים, הרבה טועים לחשב את החלוקה ביניהם על פי אותו מודד למנדט, אלא שעל פי פסיקות בית המשפט החלוקה בין 2 מפלגות שחתומות על הסכם עודפים מחושבת על פי מודד למנדט חדש מחושב בין אותם שני מפלגות כפי שהסברתי.